Monday 22 May 2006

Bertolak Ke Los Angeles

Bertolak ke Los Angeles dengan penerbangan Malaysia MH094 pada 30 April 2002. Departure dari KLIA pada jam 3.15 petang. Dalam penerbangan duduk sebelah seorang pegawai dari Petronas yang akan ke Houston, Texas untuk menghadiri satu seminar mengenai petroleum. Cakap-punya cakap rupanya dia juga orang Kedah. Orang kampong, beb.

Penerbangan transit di Taiwan. Sebelum keluar ke terminal untuk transit, semua penumpang telah diberikan arahan untuk membawa turun semua hand carried luggage dan menunjukkan pasport masing-masing. Di pintu keluar kapalterbang ialah pegawai imigresen US yang memeriksa semua pasport kami.

Tiba di LAX (Los angeles Airport) pada jam 9.40 malam (6.35 petang waktu USA). Pertama kali menjejakkan kaki di bumi Amerika. Telefon ke Hotel Furama kerana telah membuat tempahan melalui internet. Senang sekali pengangkutan ke hotel kerana ada transport datang untuk mengambil dan bawa ke hotel. FOC. Kadar hotel melalui internet ialah US 59.00.

Besoknya kembali semula ke airport untuk bertolak ke Colorado Springs dengan penerbangan American Airlines. Pemeriksaan semasa check-in memang ketat sekali. Maklumlah baru saja lepas 911. Masa masuk aku belikan kad internet dengan tujuan untuk mengakses internet menggunakan laptopku.

Dalam bilik menunggu bertemu dengan Dr. Wahab yang akan bersama-sama menghadiri konferens di Colorado Springs. Masa nak masuk pemeriksaan keselamatan ketat. Lepas melalui mesin scanner, kasut pula kena buka dan discan sekali lagi.

Penerbangan ke Colorado Springs mengambil masa 45 minit dan dapatlah tengok pemandangan USA dari udara.

Bersambung.......

No comments:

DISCOVER KEDAH 2016

I Follow......