Friday 22 September 2006

The Power of IThe Mind

Pernah satu hari dahulu aku mendengar satu ceramah agama di mana penceramah telah memberitahu yang setiap manusia itu ada kuasa imajinasi. Mengikut beliau kuasa imajinasi itu akan menarik apa yang kita imajinasikan itu dan menjadi kenyataan. Apabila kita ingat pada seseorang, maka kuasa ingatan tiu akan mempertemukan kita dengan orang itu.

Apa yang berlaku pada saya telah mengingatkan kembali apa yang disampaikan oleh ustaz tersebut.

Saya dalam perjalanan ke Melaka untuk tugas resmi dan singgah untuk makan tengahari di Taman Mini Malaysia. Tiba-tiba seorang rakan yang saya teringat pada malam sebelumnya ada di tempat itu. Rakan itu dari Sabah sementara saya di Kuala Lumpur. Itulah "The Power of Imagination"

No comments:

DISCOVER KEDAH 2016

I Follow......