Wednesday 30 April 2008

Tiara Beach Resort- Lautan yang selamat

Buat kali kedua aku mengunjungi Tiara Beach Resort di Temok Kemang, Port Dickson. Kali ini menginap selama satu malam dan pemergian untuk tugasan resmi. Tiara Beach Resort meletakkan dirinya sebagai:

Malaysia's Largest Man-made Inland Sea Resort is the choice for fun ..............

A HOLISTIC PLACE TO BE for family vacations, active and exciting for the kids, it is yet peaceful and relaxing for you.

The playful side of Tiara is to have fun with lots to eat and drink with family and friends. You'll be spoilt by our unique water base and recreational activities - water slides, building sand castles on our sandy beach or cycling within the resort. All under the sun!

Memang seperti dakwaannya, resort ini mempunyai sebuah pantai buatan dan dikelilingi oleh blok-blok apartment. Kolam mandi ini adalah cukup selamat kerana tidak begitu dalam dan dalam keadaan berdiri bagi kawasan orang dewasa pun melebihi paras pinggang sahaja. Selain airnya yang jernih dan dapat dilihat hingga ke dasar, pihak resort menempatkan penyelamat di keliling kolam dan juga seorang berada di tempat tinggi yang dapat mengawasi kawasan kolam secara menyeluruh. Terdapat dua buah kolam dan satunya khusus untuk kanak-kanak.

Kolam permainan kanak-kanak- Credit.

Senamrobik di tepian kolam

Selain dapat mandi-manda, kanak-kanak dapat berhibur dengan berbagai pertunjukan dan persembahan. Malah ibu-bapa dan orang dewasa juga dapat berhibur dengan aktiviti-aktiviti dalam air dan atas pasir yang dianjurkan secara berterusan. Pendek kata berada di Tiara , anda tidak merasai masa berlalu begitu pantas.

Tiara sesuai untuk percutian keluarga kerana apartmennya menyediakan bilik yang luas di samping persekitaran yang selamat.

Pertunjukkan silap mata untuk kanak-kanak. Orang dewasa pun boleh join.



2 comments:

Fadhil said...

Salam Saudara Zach,

Saya baru balik dari PD, menginap selama dua hari di TBR. Pada saya TBR is not value for money.

Namun begitu, post saudara tentang gerai Kak Hapzah tu useful jugak. Baru pagi tadi saya breafast di sana. Roti canai dia sedap.

Anonymous said...

thanks for visiting my blog. Value for money depends on the individual needs and preference whether fulfilled or not. After all I stayed for FREE at my company's expanse.

DISCOVER KEDAH 2016

I Follow......